Algemene voorwaarden kerstmarkt 2023
Locatie
- De kerstmarkt vindt plaats op 17 december 2023 van 13.30 uur tot 19 uur op de Grote Markt in Westerlo.
- Toerisme Westerlo vzw stelt de kraampjes op en haalt ze na afloop weer weg.
- Aan elk kraampje hangt de naam van de standhouder.
- Toerisme Westerlo vzw maakt tijdens de kerstmarkt foto's. Als standhouder geef je toestemming om beelden waar je op staat te gebruiken voor communicatiedoeleinden.
- Toerisme Westerlo vzw kent de plaatsen op de kerstmarkt toe. Bij de opstelling houden we rekening met de aangeboden artikelen.
- Vanaf 11.30 uur kan je zelf je kraampje inrichten en je materiaal klaarzetten (balen hooi of stro zijn niet toegelaten). Om 13.30 uur moeten alle kraampjes klaar zijn voor het begin van de kerstmarkt.
Kramen
- Het is verplicht om een kraampje te reserveren via Toerisme Westerlo vzw.
- De kraampjes zijn 4 x 2,5 meter met een bedieningsplank van 4 meter lang en 1,10 meter breed.
- Elke standhouder kan maximum 3 kraampjes reserveren.
- Je mag uitsluitend kerstmuziek maken die de naburige kraampjes niet stoort.
- Wanneer je muziek maakt, doe je als standhouder zelf aangifte bij Unisono, Aarlenstraat 75-77, 1040 Brussel, 02 286 82 11, info@unisono.be, www.unisono.be.
Veiligheid en hygiëne
- Er staat een waterkraan, ter hoogte van de fontein op de Grote Markt waar je water kan nemen.
- Toerisme Westerlo vzw wil zich inspannen om gratis elektriciteit voor de standhouders ter beschikking te stellen, maar gaat geen resultaatsverbintenis aan. Dit houdt in dat Toerisme Westerlo vzw niet aansprakelijk is voor schade, verlies of ongeval veroorzaakt door een onderbreking of afsluiting van de elektriciteit. Een schadevergoeding is in deze gevallen dus uitgesloten.
- Het gebruik van elektriciteit kan je uitsluitend bij de inschrijving reserveren.
- Standhouders die een elektriciteitsaansluiting reserveren, brengen zelf een verlengsnoer mee met een minimum lengte van 50 meter en een minimum doorsnede van 2,5 mm².
- Verlengsnoeren die niet voldoen aan deze voorwaarden zijn niet veilig en mag je niet gebruiken.
- Verlengsnoeren moet je volledig ontrollen.
- We voorzien één stopcontact per standhouder, voor een maximum verbruik van 1.500 watt.
- Elektriciteit mag je gebruiken voor verlichting en het bereiden van drank/voedsel.
- De toelating om toestellen voor het verwarmen of bereiden van voedsel te gebruiken, krijg je slechts wanneer je een geschikt en bedrijfsklaar draagbaar blustoestel hebt opgesteld.
- Je mag in geen geval elektrische verwarmingstoestellen gebruiken.
- We laten alleen gekeurde gasverwarmingstoestellen toe.
- Gebruik uitsluitend veilige en gekeurde gasinstallaties, ontspanners en slangen.
- Je moet alle drank serveren in herbruikbare bekers (glas of kunststof).
- Wegwerpbekers, petflesjes of blikjes gebruiken, is bij wet verboden. Alle info en tips vind je hier. Westelse verenigingen kunnen herbruikbare bekers lenen via de uitleendienst voor feestmateriaal van gemeente Westerlo. Ook bij maatschappelijk tewerkstellingsproject De Sprong vzw kan je herbruikbare bekers huren. Lees hun tarieven hier na www.backcup.be. En dan voegen we via deze link nog een lijst toe met duurzame bedrijven waar je terecht kan voor de huur van herbruikbare bekers. Festicup uit Aarschot vind je het dichtst bij Westerlo.
- Deelnemende handelaars die voeding aanbieden, dienen in het bezit te zijn van een vergunning van het Federaal Agentschap voor de Veiligheid van de Voedselketen (FAVV).
- De verplichtingen voor gelegenheidsverkopers vind je op de website van het FAVV.
- Het is verboden om verankeringsharingen of andere voorwerpen in de grond te slaan.
- Vuurkorven of andere open vuren laten we niet toe.
- Om veiligheidsredenen moet steeds een doorgang van 3 meter voor de kraampjes vrij blijven.
- Alle voertuigen dien je voor 13.30 uur van de Grote Markt te verwijderen.
- Wanneer de medewerkers van Toerisme Westerlo vzw vaststellen dat je bovenstaande richtlijnen niet naleeft, zijn zij gemachtigd om in te grijpen.
Standgeld en waarborg
- Het standgeld voor deelname aan de kerstmarkt bedraagt 80 euro per kraampje.
- Als je geen drank of eten aanbiedt om ter plaatse te verbruiken, betaal je 40 euro per kraampje.
- Na betaling van 100 euro extra kan je, uitsluitend bij de inschrijving, een extra ruimte tegenover het kraampje reserveren. De afmetingen van deze extra ruimte voor het plaatsen van paraplu’s, tafels, toogplanken enz. zijn maximum even groot als het gereserveerde kraampje.
- Elke standhouder betaalt bij de inschrijving een waarborg van 100 euro.
- Tussen 19 en 20 uur contacteert elke standhouder een medewerker van Toerisme Westerlo vzw (permanent bereikbaar op 014 53 92 61) om te komen vaststellen of we de waarborg (gedeeltelijk) kunnen terugbetalen.
- Alleen als je alle bovenstaande richtlijnen hebt nageleefd en je ten laatste om 20 uur het kraampje, de gereserveerde extra ruimte en de omgeving rondom netjes opgeruimd hebt, zullen we de 100 euro waarborg via overschrijving terugbetalen.
Inschrijving
- Om een standplaats op de kerstmarkt te reserveren, volstaat het om voor 5 december 2023 dit inschrijvingsformulier volledig ingevuld aan Toerisme Westerlo vzw te bezorgen.
- Vervolgens ontvang je een uitnodiging tot betaling van het standgeld en de waarborg.
- Pas na ontvangst van de betaling van het standgeld en de waarborg, ben je ingeschreven voor de kerstmarkt en bezorgt Toerisme Westerlo vzw een bevestiging van inschrijving.
- Toerisme Westerlo vzw kan altijd beslissen om een inschrijvingsstop in te lassen en eventueel een wachtlijst te openen.
- We geven aan maximum 50% van de standhouders de toelating om hun kraam als een drank- en/of eetgelegenheid uit te baten. Bij een overaanbod is de datum van betaling bepalend.
- Annuleren kan kosteloos tot 8 december 2023. Bij annulering na deze datum of bij niet opdagen op de kerstmarkt zelf rekenen we een annuleringsvergoeding aan ten bedrage van het standgeld + de volledige waarborg.
Meer info
Adres
Sint-Lambertusstraat 4
2260 Westerlo
België